Fredberg & stage

16 mei 2017 - Brownsweg, Suriname

Hallo lieve vriendjes,

Ik heb weer eventjes tijd genomen om mijn avonturen op 'papier' te zetten. De tijd gaat hier zo snel en ik eigenlijk te veel leuke dingen mee om alles te kunnen vertellen. Maar afgelopen weekend moet ik even met jullie delen..

Vrijdag hebben we onze eerste meerdaagse trip gemaakt naar de Fredberg. Dit is een berg van 380 meter hoog, die midden in de jungle staat. Met een bomvol busje begonnen we aan deze trip. We hebben heel wat uren gelopen door het oerwoud om uiteindelijk bij de zogenaamde grotten uit te komen. Als je het een 'wat grotere kei' noemt, zit je meer in de buurt, maar oke. Onder deze steen gingen we slapen, lekker back to basic. Toen we 's avonds met 8 man allemaal in ons hangmatje waren gekropen, begon het avontuur. We wilden net gaan slapen, tot op een gegeven moment alle boomstammen door krakten en alle hangmatten inclusief wij allemaal, naar beneden vielen. Oooh dan gaan we toch gewoon nieuwe boomstammen zoeken om 2 uur 's nachts midden in de jungle? Marijne was heel blij. Na een zoektochtje hadden we weer potentiële boomstammen gevonden waar onze hangmatjes aankonden. Eenmaal geïnstalleerd, konden we lekker gaan slapen. Iedereen lag half in slaap, en een uur later...Weer een flinke bogolow (vallen in Surinaams). Dit werd zowat ons stopwoordje voor de trip. Gewoon weer boomstammen zoeken, alles komt goed, zeiden de bosmannen. Ik hoef niet uit te leggen wat mijn stemming op dat moment was. Eenmaal om half 4, lag ik eindelijk in mijn hangmatje.

Het uitzicht van de Fredberg was echt ontzettend mooi. Het was al die uren door de jungle banjeren meer dan waard. 's Avonds naar de sterren kijken en luisteren naar alle dieren die tot leven komen, ik vermaakte me prima. De laatste dagen zijn we terug gegaan naar het basiskamp, waar we vis gingen vangen met een een lange stok en wat touw, konden zwemmen in de rivier en een poging deden om te varen in een korjaal. Als ik zeg, 7 vrouwen in een bootje, weet je denk ik al genoeg. Het heeft 10 seconden geduurd en we lagen om.

Dit zijn een paar indrukken van afgelopen weekend, maar nog lang niet alles. Vandaag ben ik begonnen op de acute afdeling in het ziekenhuis, een airco en gewoon water, doen al wonderen. Inmiddels zijn we alweer op de helft, dus de komende weekenden ga ik nog proberen om zoveel mogelijk van het land te kunnen zien. Time flies when you're having fun!

Doemoendoe!

Marijne

1. Noor Coppens:
    17 mei 2017
    Lieve marijne, Wat een heerlijk verhaal weer! En wat ben ik trots op je! Goed om je zo te zien genieten...en stoer ook...best spannend in de jungle...en dan die hangmat! Ik ga het niet eens proberen als ik straks bij jou ben....daar is geen een boom tegen bestand! Haha! Ik ben blij je gesproken te hebben na 4 dagen offline te zijn geweest! Lekker doorgaan met genieten moppie! Succes op de spoedeisende hulp en ik kijk uit naar je nieuwe verhaal! Dikke kus! Love you
  2. Anja:
    17 mei 2017
    Ha Marijne, wat super leuk om je verhalen te lezen. Kleine herinneringen komen weer boven, altijd leuk. Je vermaakt je prima en je leert een hoop, top man. Geniet flink en tot het volgende verhaal! Doeiiiii
  3. Ellen Slegers:
    20 mei 2017
    Ha lieve Marijne, spannend verhaal hoor jungle babe!!! Leuke en spannende avonturen. Geniet nog lekker en veel succes in het ziekenhuus! Xxx